26 Haziran 2015 Cuma

YAZ OKUMA ŞENLİĞİ-1- Afrikalı Leo

15. Kategori (10 puan): Adı sıfat tamlaması bir kitap (Sevgili sweet leaf'in bir önceki şenlikte kullandığı temaydı bu kategori ve bence çok orijinaldi. Kendisine sorma fırsatım olmadı ama bu fikri bu sefer hepimizin kullanmasında bir itirazı olmaz diye umut ediyorum. Şimdiden teşekkürler).
Afrikalı Leo-Amin Maalouf-308 sayfa

Normalde bir okuduğum kitabı ikinciye okumayan bir insanım; Bu kitabı okumaya başladıktan kısa süre sonra onceden okumuş olduğumu hatırladım ama bırakmadım,o derece okunası bir kitap aslında bu
Gezgin Afrikalı Leo'nun başından gecen olayları, yaşadıklarını, anne-babasından dinlediklerini anı kitabı şeklinde yazdığı bir kitap bu ve dort bolümden oluşmakta;Granada,Fas,Kahire, Roma

KİTAPTAN;
"Ben,Hasan tartıcıbaşı Muhammed’in oğlu,ben,Giovanni Leone de Medici; bir berberin sünnet ettiği, bir papanın vaftiz ettiği ben… Benim Arapça, Türkçe, Kastilya dili, Berberi dili, İbranice, Latince, sokak İtalyanca’sı konuştuğumu duyacaksınız; çünkü bütün diller ve dualar benim dillerim ve benim dualarım, fakat ben hiçbirine ait değilim. Ben yalnızca Tanrıya ve dünyaya aidim; ve yakında bir gün yine onlara döneceğim.”
internetten oğrendiğim kadarıyla film Fransada 1987de filme uyarlanmış

ilk sayfanın cümlesi
“Benim Arapça, Türkçe, Kastilya dili, Berberi dili, İbranice, Latince, sokak İtalyancası konuştuğumu duyacaksınız; çünkü bütün diller ve dualar benim dillerim ve dualarım Fakat ben hiçbirine ait değilim. Ben yalnızca Tanrıya ve dünyaya aidim; ve yakında bir gün yine onlara döneceğim”.

Bu kitap ayrıca Fransız-Arap dostluk odülünü de kazanmış
Okuyun kesinlikle pişman olmayacaksınız!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder