2 Mart 2014 Pazar

nasuh mahruki sözleri ve pinuccia okuma şenliği kendi everestinize tırmanın

7. Kategori (20 puan): İlk kitabı 2010 yılında veya daha sonrası yıllarda çıkmış bir yazardan bir kitap okuyanlara (En az 200 sayfa).
Kendi Everest'inize Tırmanın- nasuh mahruki- 531

* duydum unuttum,
gördüm hatırladım,
yaptım öğrendim

* ya sen hayatı yaşarsın
ya da hayat seni yaşar

* Erich Fromm: yaşanmamış yaşamlar tüm savaşların ve kötülüklerin kaynağıdır.

* Cesaret korkunun olmaması değil,
korkunun kontrol edilmesidir.

* Yaşamlarına bir anlam yükleyemeyen ve
bir var oluş sebebi bulamayan insanlar,
bütün bu olan bitenin anlamsız, değersiz olduğu duygusuna
kapılabilir ve bir var oluş boşluğuna düşebilirler.
bu talihsiz duru insanın bütün dengesini altüst eder.
insanı özünden, ruhundan uzaklaştırır, kendine ve topluma
yabancılaştırır. kimini her şeye karşı hırçınlaştırır, kimini
uyuşturucu gibi, televizyon gibi, internet gibi çeşitli
şeylere bağımlı hale getirir, kimini depresyona sokar, kimini
inançsız biri yapar, kimini dogmaların ve batılın kucağına iter,
kimini boşvermişliğe ve tembelliğe çeker, kimini eğlencede ve
zevkte aşırı uçlara savurur, kimini ise intihara sürükler.

* hayatın içinde bir yer değil,
hayatın içinde kendi yerinizi istemelisiniz.

*insanın değeri aradığı şeydir. mevlana
gorki:insan nasıl insan oldu

*En'ler eninde sonunda aşılırve gün gelir yeni bir en ortaya
çıkar; oysa ilkler sonsuza dek sahibine ait kalırlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder